اگر شما هم یک وبلاگ نویس باشید حتماً اسم پست مهمان به گوش تان خورده است و با آن آشنا هستید. بعضی وقت ها شما به عنوان یک نویسنده وبلاگ یا سایت محتوایی را در سایت و یا وبلاگ تان می نویسید که از سایت دیگری گرفته شده است و از خودتان نیست؛ به این محتوانویسی پست مهمان می گویند.
نوشتن پست مهمان یک فرصت مناسب را برای انتقال تجربه و اشتراک آن با دیگران ایجاد می کند. همچنین این روش راهکار خوبی برای افزایش ترافیک برای وبسایت های دو طرف است. به علاوه نوشتن پست مهمان باعث تقویت ارتباط مدیر سایت با سایر متخصصان در زمینه های دیگر می شود. گاهی اوقات خوانندگان از یکنواختی مطالب داخل سایت خسته می شوند در این گونه مواقع استفاده از یک نویسنده مهمان می تواند مخاطب را با وبسایت آشتی دهد.
اهداف نوشتن پست مهمان
معرفی سایت خود به مخاطبان جدید
تثبیت جایگاه خود به عنوان پیشرو در حوزه فعالیت خود
تقویت ارتباط با سایر متخصصان
تقویت سئوی سایت خود با استفاده از بک لینک
و …
حتماً می پرسید که از کجا باید پست مهمان را بنویسید، شما باید وبسایتهایی که رقیب شما نیستند ولی در حوزه کسب و کار شما فعالیت می کنند را پیدا کنید بسیاری از آنها در محتوای سایت شان علاقه مندی خود را به دریافت پست مهمان اعلام کرده اند.
در نوشتن پست مهمان چه نکاتی را رعایت کنیم؟
نوشتن پست مهمان هم دارای ترفندها و نکات خاصی است که باید به آن توجه داشت:
از محتوای وبسایت میزبان، بیشتر بدانید: خیلی مهم است که نسبت به محتوای سایت مقصد تان اطلاع کسب کنید.
مثلاً ببینید که وبسایت میزبان برای چه کاربرانی تولید محتوا میکند (کاربران مبتدی، متوسط یا حرفهای)؟
آنها چه نوع محتوایی مینویسند؟ (عمومی یا تخصصی؟)
این اطلاعات به شما کمک میکنند تا محتوایی آماده کنید که به بهترین شکل ممکن با خوانندگان وب سایت میزبان ارتباط برقرار کند.