اکتاگرام

تجارت الکترونیک

اکتاگرام

تجارت الکترونیک

در عصر دیجیتال و تکنولوژی ما برای فعالیت در جامعه نیازمند به کار بردن و استفاده از دنیای اینترنت و تبلیغات و تجارت الکترونیک میباشیم
اکتاگرام این مجموعه فعالیت های اینترنتی را به صورت یکجا در اختیار همگان قرار میدهد

  • ۰
  • ۰

 در هنگام تبلیغات و درج آگهی همیشه سعی کنید تبلیغی ارائه دهید تا نظر مشتریان را به خود جلب کند. برای جلوگیری از به هدر رفتن هزینه های تبلیغاتی استفاده از یک سری تاکتیک و اصول در نوشتن در اینگونه مواقع ضروری است. در ادامه به یکی سری اصول برای نوشتن متن تبلیغاتی موثر پرداخته می شود:


1.       به حاشیه نروید

همیشه در هنگام نوشتن تبلیغات به‌طور مستقیم به نکته‌ خود اشاره کنید. از بکار بردن کلمات غیرضروری اجتناب کنید. مسلم است که هر چه تعداد واژه هایتان بیشتر باشد خوانندگان کمتری آن را می خوانند.

یادتان باشد که کِنت رومَن و جوئل رافییلسون گفته‌اند: «خواننده‌ی شما وقت زیادی ندارد. اگر می‌خواهید توجه افراد پرمشغله را به خود جلب کنید، نوشته‌ی شما باید به مضمون اصلی اشاره کند و فقط زمان اندکی از وقت و انرژی خواننده را به خود اختصاص دهد.»

2.       اصل پیام را در بدو امر اعلام کنید

برای تأثیر هرچه بیشتر متن تبلیغاتی پاراگراف اول را قوی و موثر بسازید. بسیاری از نویسندگان معتقدند که از همان ابتدا خواننده را غافلگیر کنید. پس از نوشتن نخستین پاراگراف، مزایای اصلی محصول تان را نام ببرید و هرآنچه که خواننده باید در محصول تان بداند را تکرار کنید.

3.       صریح باشید

هر کسی که یک متن تبلیغاتی می نویسد این دغدغه را دارد که همه افراد نوشته اش را درک کنند. تحلیلگران بازار می گویند کارایی تبلیغات بستگی به استفاده از زبان ساده و صریح دارد. یک پیام ساده و صریح این فرصت را به شما می دهد که با مخاطبان خود به صورت مستقیم حرف بزنید. یادتان باشد که شما باید ساده بنویسید اما تصور نکنید که خواننده یک احمق است.

4.       با مخاطب خود مستقیم صحبت کنید

برای نوشتن یک متن تبلیغاتی خوب ابتدا خواننده را در ذهن خود تصور کنید. با مخاطبان خود درست همانند مردمی که هر روز با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید، رفتار کنید. از نوشته های خودمانی استفاده کنید.

تحقیقات تبلیغاتی نشان داده‌اند که نوشته‌های خودمانی بسیار مؤثرند.  براساس نظریه‌های دکتر رادولف فلش ، هر قدر که نوشته‌ای خودمانی‌تر باشد، تعداد بیشتری از خوانندگان را به خود جلب خواهد کرد. یکی از چیزهایی که توجه همه کس را به خود جلب می‌کند، یک انسان دیگر است.

5.       از زمان حال استفاده کنید

زمان حال به شما اجازه می‌دهد که نظر خود را در متن تبلیغاتی ابراز کرده و بگویید که اکنون چه چیزی اتفاق می‌افتد و شما چه باید بکنید. همچنین می تواند آنچه که در آینده اتفاق خواهد افتاد را بیان کنید. تمام آگهی های خوب مانند یک قول هستند. استفاده از زمان حال باعث می شود که از عبارت های نسبی و جملات پیچیده استفاده نکنید

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی