اکتاگرام

تجارت الکترونیک

اکتاگرام

تجارت الکترونیک

در عصر دیجیتال و تکنولوژی ما برای فعالیت در جامعه نیازمند به کار بردن و استفاده از دنیای اینترنت و تبلیغات و تجارت الکترونیک میباشیم
اکتاگرام این مجموعه فعالیت های اینترنتی را به صورت یکجا در اختیار همگان قرار میدهد

  • ۰
  • ۰

اینترنت دنیایی بزرگ است و هر روز به تعداد کاربران آن افزوده می شود. براساس مطالعات انجام شده در سایت Netcraft بیش از نیم میلیارد سایت در اینترنت در سال 2012 وجود داشت که مطمئناً این تعداد هر ساله بیشتر هم شده است. همین مطلب اهمیت زیاد سئو و بهینه سازی جستجو برای موتورهای جستجو مانند گوگل را به وضوح نشان می دهد. در ادامه به یکی از مهم ترین ابزارها برای تغذیه موتورهای جستجو که سایت مپ یا همان نقشه سایت است اشاره می شود.


سایت مپ چیست؟

نقشه سایت یا سایت مپ فایلی است که مهم ترین محتواهای سایت را در خود گنجانده است تا موتورهای جستجو به خوبی بتوانند آن سایت را ایندکس کنند. این Sitemap بر پایه XML است. در مقابل یک نوع نقشه سایت دیگر وجود دارد که با حروف کوچک نوشته می شود: sitemap که مبتنی بر HTML است. حال حتماً می پرسید که فرق این دو نقشه سایت در چیست؟ لیستی از مهم ترین فایل های موجود در سایت شما در این نوع نقشه سایت قرار گرفته است.

موتورهای جستجو از نقشه سایت XML استفاده می کنند تا ساختار سایت ها را یاد بگیرند. از این رو قرار دادن آدرس صفحات سایت یا همان URL در سایت مپ باعث می شود که سایت شما در ایندکس های جستجو حضور پیدا کند. بنابراین اگر نقشه سایتی از کدهای XML خوب استفاده کند، آدرسهای دقیق و معتبری را ایجاد کند و سایر نیازمندی های سئو را برطرف نماید آدرس URL های موجود در آن سایت در Crawl های بعدی مورد توجه قرار خواهند گرفت. همین امر باعث دیده شدن صفحات مختلف سایت شما در موتورهای جستجو خواهد شد.  

اگرچه نقشه سایت در هر شرایطی برای وبسایت مفید خواهد بود، اما داشتن آن در شرایط زیر برای وبسایت بسیار موثر و حیاتی است.

داشتن یک سایت جدید با صفحات جدیدی که هنوز به خوبی به آنها لینک داده نشده است (لینک داخلی و خارجی).

سایت هایی که برای محتوای خود از URL های داینامیک استفاده می کنند.

سایت هایی که محتوای آرشیو شدۀ آنها به خوبی به صفحات فعال، لینک نشده اند.

سایت هایی که تشخیص و شناسایی صفحاتشان بسیار دشوار است یا دارای محتوای غیر متنی سنگین، مانند فلش هستند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی