اکتاگرام

تجارت الکترونیک

اکتاگرام

تجارت الکترونیک

در عصر دیجیتال و تکنولوژی ما برای فعالیت در جامعه نیازمند به کار بردن و استفاده از دنیای اینترنت و تبلیغات و تجارت الکترونیک میباشیم
اکتاگرام این مجموعه فعالیت های اینترنتی را به صورت یکجا در اختیار همگان قرار میدهد

  • ۰
  • ۰

همان طور که همه ما می دانیم تجارت الکترونیک یک حوزه بسیار وسیع است که هر روز در حالت گسترش است از این رو داشتن یک وبسایت مورد اعتماد برای مشتریان از اهمیت ویژه ای در این عرصه برخوردار است. در ادامه به راهکارهایی در این زمینه پرداخته می شود:



1.       یک لایه امنیتی برای سایت خود بسازید:

در ایران استفاده از نماد اعتماد الکترونیک برای وبسایت ها به منظور جلب اعتماد کاربران از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نماد اعتماد الکترونیک نشانی نمادین است که به منظور ایجاد اعتماد بین کاربرانی که قصد مراجعه به سایت ها و فروشگاه های اینترنتی را دارند ساخته شده است. وظیفه اعطای نماد اعتماد الکترونیک بر عهده مرکز توسعه تجارت الکترونیک است.

2.       در صفحه اول سایت خود قسمت "تماس با ما" داشته باشید.

بر اساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۴ از بین ۲۰۰۰ شهروند انگلیسی انجام‌شده، ۴۶% افراد گفته اند که بیشتر از سایت هایی خرید می‌کنند که دارای اطلاعات تماس دقیق و روشنی باشند. بنابراین این روش یک ‌راه مطمئن برای به دست آوردن اعتماد کاربران است. داشتن یک آدرس دقیق فیزیکی و شماره تماس مشخص اعتماد کاربران را به سمت وبسایت شما جلب می کند.

3.       همه چیز را در فرایند خرید و فروش در وبسایت مشخص کنید.

هزینه های معقول برای حمل و نقل کالا تعیین کنید، زمان تحویل کالا را برای مشتریان مشخص کنید. از سیاست های بازگرداندن پول در صورت ناراضی بودن استفاده کنید.

4.       حمل رایگان داشته باشید.

رایگان بودن همیشه برای همه جذاب است. از روش هایی که باعث ترغیب مشتریان به خرید آنلاین از وبسایت شما می شود همین نکته است. سعی کنید بابت ارسال محصولات خود به مشتریان مبلغی از آنها نگیرید.

به‌عنوان یک نمونه کاملاً مشخص از چگونگی تأثیرگذاری حمل رایگان محصولات بر میزان تبدیل بازدیدکننده به مشتری می‌توان به تحقیق انجام‌شده توسط Red Door در سال ۲۰۱۴ اشاره کرد که در آن با اضافه شدن حمل رایگان خدمات و محصول، میزان فروش‌های آنلاین تا ۹۰% افزایش را تجربه کرده بود.

5.       پشتیبانی قوی داشته باشید.

یکی از بهترین روش ها برای جلب اعتماد مشتریان پشتیبانی قوی و پیوسته آنها است. به خواسته ها و صحبت های مشتریان توجه کنید، به شکایات رسیدگی کنید، از نظرات استفاده کنید و...

6.       برای حضور در شبکه های اجتماعی بودجه تعیین کنید.

براساس تحقیقات انجام شده  ۳۸% از مصرف‌کنندگان اعلام کرده‌اند که تعامل در شبکه‌های اجتماعی یکی از دلایل آن‌ها برای بازدید از وب‌سایت خرده‌فروشان بوده است.

7.       از کاربرپسند بودن و سرعت بالای سایت خود اطمینان حاصل کنید.

در سال ۲۰۱۶ یک اینفوگرافیک توسط سایت NetImperative.com منتشر شد که حقایق جالب‌توجه زیر را در رابطه با سرعت سایت و کیفیت طراحی آن نشان می‌داد:

رضایت مشتری به ازاء هر یک ثانیه تأخیر در بالا امدن وبسایت چیزی در حدود 8% کاهش پیدا می‌کند.

۶۵% مصرف‌کنندگان بیشتر از ۳ ثانیه خود را معطل بالا آمدن یک وب‌سایت نمی‌کنند.

۷۶% از مشتریان معتقدند که راحتی استفاده از یک وب‌سایت تنها و مهم‌ترین خصوصیت یک وبسایت است.

۹۳% از مصرف‌کنندگان تصمیم‌های خرید خود را بر این اساس قرار می‌دهند که آیا ظاهر بصری وب‌سایت موردنظر را دوست دارند یا خیر؟

۵۲% از مصرف‌کنندگان هم درصورتی‌که طراحی ظاهری یک وب‌سایت را دوست نداشته باشند، آن وب‌سایت را ترک کرده و هرگز به آن برنمی‌گردند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی