اکتاگرام

تجارت الکترونیک

اکتاگرام

تجارت الکترونیک

در عصر دیجیتال و تکنولوژی ما برای فعالیت در جامعه نیازمند به کار بردن و استفاده از دنیای اینترنت و تبلیغات و تجارت الکترونیک میباشیم
اکتاگرام این مجموعه فعالیت های اینترنتی را به صورت یکجا در اختیار همگان قرار میدهد

  • ۰
  • ۰

پیش از این در مورد تبلیغ در گوگل و گوگل ادوردز صحبت ها کردیم. حال می خواهیم به چگونگی محاسبه هزینه تبلیغ در گوگل اشاره ای داشته باشیم. جالب است بدانید که گوگل ادوردز یک سیستم مزایده آنلاین است مزایده زمانی آغاز می شود که کاربر یک کوئری جستجو را در کمپین تبلیغات خود وارد می کند. سپس گوگل تصمیم می گیرد که آیا کوئری جستجوی وارد شده، شامل کلمات کلیدی است که دیگر تبلیغ دهندگان برایش پیشنهاد مبلغ خاصی را داده اند یا خیر. 



در این صورت مسلم است که در این مزایده آنلاین تجارت های باکیفیتی که کمپین های تبلیغاتی در گوگل ادوردز دارند می توانند با هزینۀ کمتر، بهترین رتبه را به دست آوردند.

هر تبلیغ دهنده در تبلیغات گوگل می تواند با تکنیک هایی همچون زمانبندی تبلیغات و هدف گیری دقیق دستگاه های نمایش دهنده (کامپیوتر یا موبایل)، هزینه تبلیغ در گوگل خود را مدیریت کنند.

میانگین هزینه تبلیغ در گوگل به ازای کلیک (CPC)  در Search Network بین ۱ دلار تا ۲ دلار است. تبلیغات گوگل به دو شبکه Search Network و Display Network تقسیم می شوند. زمانی که تبلیغ دهنده گزینه Search   Network را انتخاب می کند، تبلیغ مورد نظر به صورت لینک متنی در نتایج جستجو نمایش داده می شود، اما در Display Network تبلیغات بنری (یا چند رسانه ای) بر روی تعداد زیادی وب سایت نمایش داده می شود. برای مثال فروشگاه بامیلو یکی از استفاده کنندگان فعلیِ شبکه Display Network است. میانگین هزینه تبلیغ در گوگل به ازای کلیک در Display Network کم تر از ۱ دلار است.

گرانقیمت ترین کلمات کلیدی در گوگل ادوردز (به زبان انگلیسی) نزدیک به ۵۰ دلار هزینه دارند. این کلمات کلیدی معمولاً مرتبط به صنایع یا تجارت هایی هستند که در بلند مدت سوددهی بسیار بالایی دارند، مانند بیمه ها یا شرکت های حقوقی.

جالب است بدانید که همه ساله فروشگاه های بزرگ به طور میانگین ۵۰ میلیون دلار صرف هزینه تبلیغ در گوگل می کنند.

نکته: البته نباید فراموش کنید که سرویس گوگل ادوردز به دلیل تحریم های موجود برای کاربران ایرانی در دسترس نیست. اگر خودتان قادر به راه اندازی کمپین تبلیغات در گوگل نیستید می توانید از آژانس های تبلیغاتی فعال در این زمینه، کمک بگیرید.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی