اکتاگرام

تجارت الکترونیک

اکتاگرام

تجارت الکترونیک

در عصر دیجیتال و تکنولوژی ما برای فعالیت در جامعه نیازمند به کار بردن و استفاده از دنیای اینترنت و تبلیغات و تجارت الکترونیک میباشیم
اکتاگرام این مجموعه فعالیت های اینترنتی را به صورت یکجا در اختیار همگان قرار میدهد

  • ۰
  • ۰

هر کسی که تنها اطلاعاتی اولیه در رابطه با ایمیل مارکتینگ داشته باشد حتما می داند که این ابزار یکی از قدرتمندترین و باصرفه ترین ابزار بازاریابی آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک است. اما هیچگاه از یاد نبرید هر ابزاری هرچقدر قدرتمند باشد، اگر در جای مناسب خود و به طور درست استفاده نشود هیچ کارآیی نخواهد داشت. فقط خرید یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ تضمینی برای بازگشت سرمایه شما نخواهد بود. نرم افزار ایمیل مارکتینگ که تصمیم به خرید آن دارید و استراتژی بازاریابی ایمیلی که می خواهید پیاده کنید، باید شامل مراحلی باشد تا نتیجه مورد انتظار را فراهم کند. در اینجا به طور مختصر به کلیاتی در مورد این مراحل اشاره می کنیم.


مرحله ۱: تعریف اهداف ایمیل مارکتینگ

اهداف ایمیل مارکتینگ خود را تعیین کنید. هدف های شما می تواند یک یا چند مورد از موارد زیر باشد:
برندسازی
جذب مشتریان جدید
ایجاد فروش فوری
افزایش نرخ نگهداری مشتریان
برقراری ارتباط تنگاتنگ با مشتری
ارائه اطلاعات درباره محصولات و خدمات

مرحله ۲: تعیین استراتژی های ایمیل مارکتینگ

در روند ایمیل مارکتینگ خود استراتژی هایی را در نظر بگیرید که اثر بخشی اهداف ایمیل مارکتینگ ذکر شده در مرحله اول را بیشتر کند. مانند استفاده از چاشنی هایی که خرید و استفاده از خدمات را برای مشتری جذاب تر می کند از قبیل ارائه جوایز، برگزاری مسابقه، ارسال نامه های یادآوری، گنجاندن برنامه های آموزشی و غیره.

مرحله ۳: ارتباط با مشتری در ایمیل مارکتینگ

قالب ایمیل، موضوع ایمیل و همچنین محتوای آن از مواردی است که باید برای درست و مناسب بودن آن ها حساس باشید تا به بهترین شکل خود به مخاطب ارائه شود.

مرحله ۴: ارزیابی نتایج ایمیل مارکتینگ

ارزیابی نتایج بدست آمده در روند ایمیل مارکتینگ بسیار ضروری بوده و بازاریابی شما را هدفمندتر می کند که در نهایت باعث خواهد شد به نقاط ضغف و قوت خود پی ببرید. ارزیابی نتایج معمولا از بررسی شاخص هایی همچون موارد زیر حاصل می شود:
نرخ کلیک
نرخ لغو عضویت ها
درصد ایمیل هایی که فوروارد می شوند
میزان سفارش های دریافتی

در نظر داشته باشید که در ایمیل مارکتینگ همانند سایر روال های بازاریابی تمرکز بر روی خواست و علاقه مشتریان است، ارزیابی نتایج حاصل از مراحل فوق شما را در جهت برقراری ارتباطی بهتر با مخاطب یاری می کند.

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی