یک بنر تبلیغاتی خوب، توجهها را به خود جلب میکند، کلماتی که در آن به کار می برید پیام شما را تعریف می کند از این رو برای نوشتن یک متن تبلیغات بنری عالی به شما 7 توصیه می کنیم.
1. به دنبال جواب این سوال باشید: هدفم از تبلیغ چیست؟
ممکن است در محصول یا خدمتتان طرح تخفیفی داشته باشید یا محصولی جدید به بازار معرفی کنید و تبلیغات شما در هر چیزی که باشد دو دلیل احتمالی برای انجام آن وجود دارد: معرفی برند و فروش.
فروش محصول و معرفی برند معمولا در کنار هم قرار میگیرند، اما بعضی از تبلیغات ممکن است روی فروش تمرکز کنید و بعضی صرفاً روی معرفی برند محصول.
2. مخاطب هدف
اگر با همه حرف میزنید، با هیچکس حرف نمیزنید.
این گفته معروف در مورد تبلیغات آنلاین هم صدق میکند، به این دلیل که فضای اینترنت نیز همانند هر رسانه دیگری پر از پیام های تبلیغاتی است که سعی دارند توجه کاربران را به خود جلب کنند، در مقابل عکس العمل کاربران هم نادیده گرفتن بیشتر این تبلیغات است.
سعی کنید محصول خود را به کسانی بفروشید که بیشتر مایل هستند که به شما گوش کنند زمانی که آماده گوش کردن هستند.
از این رو به جمع آوری اطلاعات در مورد علایق و نیازهای مشتریانتان بپردازید.
3. خودتان را جای آنها قرار دهید
اگر کالا و خدمت شما برای رفع مشکل و ارتقاء وضعیت زندگی مشتریان باشد آنها به حرف های شما گوش خواهند کرد. با زبان خودشان با آنها صحبت کنید و از به کار بردن لغات تکنیکی که باعث گیج شدن آنها شود جلوگیری کنید.
4. خلاصه گویی
منظور از خلاصه گویی پرهیز از هر گونه زیاده گویی و اطلاعت غیر ضروری است.
5. واژگان جذاب
از به کارگیری اصطلاحات شعاری مانند کسب ثروت، مشتری مداری و … خودداری کنید.
توجه داشته باشید که کاربران تنها در عرض چند ثانیه با دیدن آگهی تان شما را ارزیابی میکنند. پس کلمات را به دقت انتخاب کرده و پیام خود را ساده و منسجم کنید.
“رایگان” یکی از قویترین واژه هایی است که می توانید در بنر خود به کار ببرید، سعی کنید کاری با ارزش را رایگان معرفی کنید.
6. دکمه فراخوان
در نوآوری روند تولید یک بنر شما دقیقا می دانید مشتریانتان چه می خواهند اما ممکن است آنها به این صراحت متوجه این نکته ظریف نشوند، پس بهترین عمل در نوشتن یک متن، دکمه کال تو اکشن است.
“همین حالا استخدام شوید”-“شرکت در مسابقه”-“همین حالا شروع کنید”-“همین حالا دانلود کنید و...
7. روش های دیگر را امتحان کنید.
از افرادی که در روند ساخت بنر شرکت نداشته اند بپرسید نظرشان در مورد پیام شما چیست، اگر آنها از مخاطبین هدف شما باشد چه بهتر، دیدگاه های جدید نتایج جالبی به همراه دارد.