اکتاگرام

تجارت الکترونیک

اکتاگرام

تجارت الکترونیک

در عصر دیجیتال و تکنولوژی ما برای فعالیت در جامعه نیازمند به کار بردن و استفاده از دنیای اینترنت و تبلیغات و تجارت الکترونیک میباشیم
اکتاگرام این مجموعه فعالیت های اینترنتی را به صورت یکجا در اختیار همگان قرار میدهد

  • ۰
  • ۰

احتمالا تا به حال در فضای مجازی با عبارات هاست و دامنه برخورد داشته اید. معمولا کاربران تازه کار و کسانی که کمتر با محیط فضای میزبانی و سایت سروکار دارند نمی دانند هاست چیست و چه فرقی با دامنه دارد؟


 این سوالیست که اکثر افرادی که تازه با دنیای اینترنت آشنا شده‌اند و قصد راه‌اندازی وبسایت دارند برایشان مطرح می‌شود و اگر شما هم یک کاربر ابتدایی هستید بهتر است بدانید هاست چیست و چه فرقی با دامین دارد.

دامنه یا دامین، آدرس وب سایت شما است که از دو قسمت نام و پسوند تشکیل شده است. پسوندهای بین الملی پرکاربرد برای ثبت دامنه، پسوندهای org, net, com است که برای وبسایت های عمومی هستند. به علاوه یک پسوند دیگر که خیلی مورد استفاده است پسوند ملی هر کشور است، مثلاً سایت هایی که متعلق به کشور ایران است با پسوند ir و سایتهای متعلق به کشور روسیه با پسوند ru و ... ثبت می شوند. در ثبت دامنه ها هیچ محدودیتی وجود ندارد ولی نامها با توجه به اینکه چه کسی زودتر برای ثبت آن نام اقدام کرده باشد، ثبت می شوند.

این نامها برای مدت یک سال برای شما و به اسم شما هستند و شما می توانید هر ساله آن را تمدید نمائید یا از همان اول دامنه تان را به مدت چند سال رزرو کنید.

شما می توانید امروز یک وب سایت بر روی سیستم خود ایجاد نمائید، اما اگر این وبسایت فقط توسط خود شما دیده شود و در دسترس عموم نباشد کارایی ندارد. به طور مشابه، می توانید یک دامنه را به ثبت برسانید اما این لزوما به معنای یک وب سایت اینترنتی قابل مشاهده برای عموم محسوب نمی شود. هاست یا به عبارتی همان میزبان فضای اینترنتی، مکانی است که کاربران می توانند تمام متن، اسکریپت ها، عکس ها، فیلم ها و دیگر اطلاعات که برای ایجاد یک سایت نیاز است را روی آن نگهداری نمایند. از طرفی دیگر، دامنه ها یک سری علائم اینترنتی به شمار می روند که به مرورگرهای وب نشان می دهند برای یافتن اطلاعات باید کجا را جستجو نمایند. در واقع این دو مقوله می توانند کاملا مستقل یا به طور کامل در هم تنیده باشند.

هاست و دامنه به یک دیگر وابسته هستند. هاست Host)  در زبان انگلیسی به معنی میزبان است.) یعنی میزبانی سایت شما بر عهده  شرکتی است که شما انتخاب کردید. هاستینگ در واقع میزبانی سایت شما در فضای اینترنت است و سایت شما از فضای هاستینگی که از آن خریداری کرده اید استفاده می کند. به بیانی ساده می توان گفت که هاست فضایی است که سایت شما در آنجا می نشیند!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی