اکتاگرام

تجارت الکترونیک

اکتاگرام

تجارت الکترونیک

در عصر دیجیتال و تکنولوژی ما برای فعالیت در جامعه نیازمند به کار بردن و استفاده از دنیای اینترنت و تبلیغات و تجارت الکترونیک میباشیم
اکتاگرام این مجموعه فعالیت های اینترنتی را به صورت یکجا در اختیار همگان قرار میدهد

  • ۰
  • ۰

از آنجایی که سایت طراحی شده مانند نوزادی که تازه متولد شده نیاز به مراقبت و نگهداری دارد باید امنیت آن را حفظ کرد. امنیت سایت مجموعه اقداماتی است که با انجام آنها ضریب امنیت سایت به حداکثر رسیده و امکان نفوذ به آن به حداقل می رسد.


 


امروزه سایت های زیادی به خاطر پایین بودن امنیت، مورد حمله هکر ها قرار می گیرند و چهره آنها تغییر میکند و حتی گاهی خسارت های جبران ناپذیری به آنها وارد می شود که هزینه های زیادی را به مدیران وب سایت وارد می کند. 

اکثر حمله هایی که توسط هکرها بر سایت ها می شود به این دلیل نیست که اطلاعات شما را سرقت کنند یا سایت‌تان را از کار بیندازند، بلکه هکرها سایت‌تان را هک می‌کنند تا از سرور شما برای ارسال اسپم استفاده کنند یا اینکه برنامه های مخرب شان را در آن نگه داری کنند. 

شاید فکر کنید که سایت شما آنقدر قوی نیست که هکرها به سراغ آن بیایند اما وب سایت‌ها همواره در معرض این خطر هستند.

جهت افزایش امینت سایت تان به نکات زیر توجه کنید:

1. نرم افزارهای مورد استفاده خود را به روز نگه دارید.

این بروزرسانی هم باید شامل سیستم عامل سرور شما و برنامه‌های موجود بر روی آن باشد و هم برای سیستم‌هایی که شما برای راه اندازی سایت‌تان از آنها استفاده می‌کنید(نظیر CMS ها و فروم‌ها). زمانی که یک رخنه امنیتی روی یک نرم افزار ایجاد شود هکرها فوراً به سراغ آن می روند.

2. پیام های خطا

مراقب باشید که در پیام های خطای خود چه مقدار اطلاعات به کاربر می‌دهید، مثلا در صفحه ورود به سایت، در صورتی که اطلاعات ورود اشتباه وارد شود از پیام «نام کاربری یا رمز عبور اشتباه است» استفاده کنید و مشخص نکنید که دقیقاً کدام بخش اشتباه بوده  است.

3. استفاده از رمز عبور مناسب

حتماً دقت داشته باشید که رمز عبورتان حداقل 8 کاراکتر  و ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک و اعداد باشد.

4. آپلود فایل

اگر در سایت خود اجازه آپلود فایل را به کاربران‌تان می‌دهید توجه کنید که این مسئله یک ریسک بزرگ است، حملات ناشی از آپلود فایل در صورتی که با موفقیت انجام شوند می توانند کل سیستم شما را تحت کنترل در آورند و انواع خرابکاری‌ها را انجام دهند، در صورتی که نیاز دارید از این مورد در سایت تان استفاده کنید از یک برنامه نویس آشنا به مسائل امنیتی استفاده کنید.

5. استفاده از ماژول های معتبر

اگر سایت شما با یکی از سیستم های مدیریت محتوا نظیر وردپرس یا جوملا بالا می آید توجه داشته باشید که هر افزونه ای را بر روی سیستم خود نصب نکنید ابتدا از معتبر بودن آن اطمینان پیدا کنید و بعد آن را نصب کنید.

6. استفاده از آنتی ویروس های معتبر و به روز

استفاده از آنتی ویروس های قدرتمند و به روز از اساسی ترین موردی است که یک وبمستر برای برقراری امنیت در سایت باید از آن استفاده کند.

7. 

از قابلیت محافظت از مسیر ورود به مدیریت سایت استفاده کنید. اینکار در تامین و کمک به امنیت سایت موثر است. فرض کنید اگر در حالتی نام کاربری و رمز عبور سایت شما به دست هکر افتاده باشد با اینکار می توانید از مشاهده مسیر مدیریت توسط هکر جلوگیری کنید.

با معرفی این نکات باید گفت که امنیت 100 در صد وجود ندارد اما با وجود موارد امنیتی می توان تا حد بالایی از بروز مشکلات امنیتی جلوگیری کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی