اکتاگرام

تجارت الکترونیک

اکتاگرام

تجارت الکترونیک

در عصر دیجیتال و تکنولوژی ما برای فعالیت در جامعه نیازمند به کار بردن و استفاده از دنیای اینترنت و تبلیغات و تجارت الکترونیک میباشیم
اکتاگرام این مجموعه فعالیت های اینترنتی را به صورت یکجا در اختیار همگان قرار میدهد

  • ۰
  • ۰

انواع وب سایت

وب سایت ها را می توان از جهت های مختلفی همچون جنبه کارکرد، جنبه فنی و جنبه نسل طبقه بندی کرد. جنبه کارکرد شامل وب سایت های اطلاع رسانی و سرگرمی، وب سایت های شرکتی، وب سایت های فروشگاهی ، علمی، کاربردی و... است.



 سایت خبری و تفریحی اخبار و اطلاعات را در موضوعات مختلف پوشش می دهد مانند ایران نیوز وبسایت فروشگاهی سایتی است که انواع محصولات به صورت آنلاین در آن به فروش می رسد مانند سایت دیجی کالا. وبسایت علمی و کاربردی سایتی است که جنبه آموزشی دارد مانند متمم. در وبسایت شرکتی یا سازمانی معمولاً برای استفاده بهتر و راحت تر کاربران، اطلاعات شرکت در فضای آنلاین قرار داده می شود. اینگونه وبسایت ها کیفیت رابطه با مشتریان را بهبود می بخشد.

طبقه بندی سایت ها از جنبه فنی شامل سایت های دینامیک و سایت های استاتیک است. وبسایت استاتیک (ایستا) شبیه یک کاتالوگ الکترونیکی است که مشخصات و ویژگی های کالا و تولیدکننده آن را معرفی می کند. اینگونه سایت ها یک بار طراحی می شوند و برای تغییر محتوای آنها نیاز به یک طراح وب است. از این رو سایت ایستا مناسب برای شرکتها و سازمان هایی است که در سال فقط یک یا دو بار نیاز به ایجاد تغییر در محتوا دارند. وبسایت های پویا (دینامیک) علاوه بر داشتن امکانات سایت استاتیک خدمات مختلفی از جمله ارسال ایمیل، سفارش و خرید آنلاین، خدمات مخصوص به هر کاربر و... را نیز ارائه می دهد. مزیت این سایت ها این است که در تغییر و حذف مطالب، عکس ها و صفحات هیچ محدودیتی وجود ندارد.

 سایت های اینترنتی را از لحاظ نسل هم می توان دسته بندی نمود مثل سایت های وب 2 و سایت های وب 3. وب 2 یک وبسایت مشارکتی است که کاربران می توانند در تولید محتوا، ارائه سرویس و... در آن مشارکت داشته باشند. وب 3 از هوش مصنوعی بهره می برد در واقع ساختن یک وب سایت با علاقه مندی بیشتر و کاربرد راحت تر برای کاربران از ویژگی وب 3 است. 

نظرات (۱)

سلام مرسی بابت سایت خوبتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی