در فرهنگ لغت فارسی آگهی معانی مختلفی مانند خبر و اطلاع, شهرت و معروفیت و... دارد در اینجا مقصود از آگهی وسیله ای است که به آن اعلان گفته می شود. پیام گزار به کمک این وسیله با پرداخت هزینه ای از راه های ارتباطی مختلف مانند سایت مقصود خود را به اطلاع گیرندگان می رساند. به این راه ارتباطی آگهی نامه گفته می شود. در حال حاضر با وجود جمعیت روزافزون و پراکندگی و ازدیاد مشاغل در شاخه های مختلف، رقابت تنگاتنگی برای به دست آوردن بازار و دستیابی به مشتریان بالقوه بین صاحبان مشاغل بوجود آمده است. در این صورت برای صاحبان مشاغل لازم و ضروری است که روش های مختلفی را برای معرفی خود به مشتریان تست کنند. یکی از این راه ها استفاده از آگهی نامه ها است.
آگهی نامه یا نیازمندی ها مجموعه ای است از تبلیغات که به صورت دسته بندی شده به روش های مختلف در اختیار مشتریان قرار می گیرد و این امکان را به آنها می دهد تا نیازهای روزمره خود را از طریق فهرست موضوعی آگهی نامه پیدا کنند. آگهی به روش های مختلف مانند سنتی و غیرسنتی عرضه می شود. روش سنتی یک روش چاپی است که در روزنامه درج می شود. روش دیگر که غیر سنتی است شامل وب سایت، نرم افزارهای مالتی مدیا و نرم افزارهای موبایل است. سایت های آگهی نامه نقش بنگاه های حراجی را بازی می کنند به این صورت که فروشنده مشخصات محصول را در آگهی نامه درج می کند و کسانی که به آن محصول نیاز دارند آن را خریداری می کنند. از آنجایی که امروزه اینترنت به شبکه جهانی گسترده ای تبدیل شده که روز به روز به کاربران آن افزوده می شود مسلم است که وب سایت ها و اپلیکیشن های آگهی نامه فضا را برای بهتر دیده شدن، بسیار باز کرده اند. هر آگهی دهنده می تواند با درج آگهی خود در این گونه سایت ها در جلوی چشم میلیون ها کاربر ظاهر شود و به راحتی مشتریان خود را پیدا کند.
- ۹۶/۰۶/۲۷