اکتاگرام

تجارت الکترونیک

اکتاگرام

تجارت الکترونیک

در عصر دیجیتال و تکنولوژی ما برای فعالیت در جامعه نیازمند به کار بردن و استفاده از دنیای اینترنت و تبلیغات و تجارت الکترونیک میباشیم
اکتاگرام این مجموعه فعالیت های اینترنتی را به صورت یکجا در اختیار همگان قرار میدهد

  • ۰
  • ۰

امروزه با گسترش شبکه های اینترنت و وب روز به روز به کاربران اینترنت افزوده می شود از این رو شرکت ها و مراکز مختلف با هدف خرید و فروش کالا و یا خدمات به این راه رو آورده اند. فروش اینترنتی هم اکنون بخش عمده ای از فروش ها را با به خود اختصاص داده  است. فروشندگانی که بدون داشتن حتی یک مرکز خرید و فروش تنها از طریق اینترنت فروش آنلاین دارند روز به روز در حال رشد هستند.

در ادامه به مزایای خرید و فروش اینترنتی نسبت به خرید و فروش سنتی اشاره می شود:

1.       حق انتخاب

یکی از مزایای مهم خرید اینترنتی قدرت بالای انتخاب از میان کالاهای متنوع و بسیار است. خریداران از طریق اینترنت به جای آنکه محدود به چند فروشگاه و مرکز خرید در محل زندگی خودشان شوند می توانند به فروشگاه های سراسر دنیا دسترسی داشته باشند. این ویژگی می تواند پیداکردن کالاهای نایاب و غیرمعمول را آسان تر کند. خریداران با استفاده از موتورهای جستجو کالاهای مورد نظر خود را که فروشندگان برای فروش در اینترنت به حراج گذاشته اند سرچ می کنند، این کار باعث می شود تا خریداران نگران پیدا کردن بهترین فروشگاه نباشند.

 

2.        مقایسه آسان فروشگاه ها و کالاها

در مقایسه با خرید و فروش سنتی  خرید و فروش اینترنتی این امکان را به خریداران می دهد که براحتی دو کالا را در کنار هم مقایسه کنند و حتی در صفحه مانیتور خود به طور همزمان به دو کالا در کنار فهرستی از مشخصات هرکدام نگاه کنند.


3.        مشتری مداری منحصربفرد

گزینه ای که هیچ گاه در بزرگترین فروشگاه های فیزیکی یافت نمی شود گزینه مشتری مداری است که به راحتی برای فروشندگان اینترنتی ارائه می شود. روزانه میلیون ها نفر خرید و فروش اینترنتی انجام می دهند که از طریق تبلیغات اینترنتی به آن می رسند، مسلم است که این کار خیلی بهتر و ساده تر از آن است که برای جستجوی کالا بدنبال فروشگاهی خاص در مکان جغرافیایی خاص باشند. فروشندگان علاقه مند به پیدا کردن افرادی هستند که برای کالایی مبلغ بیشتری بپردازند و فروشگاه اینترنتی این امکان را در اختیار آن ها قرار می دهد.

 

4.        عرضه کالا و خدمات با قیمت پایین تر

از آنجایی که فروشندگان در محیط آنلاین برای فروش محصولات خودشان دیگر دغدغه فروشگاه فیزیکی را ندارند خیلی بهتر می توانند قیمت کالا و خدمات خودشان را کاهش بدهند و طرح تخفیف ارائه دهند. در فرآیند خرید و فروش اینترنتی هنگامی که کالاهایی به یک فروشنده اینترنتی سفارش داده می شود، فروشنده آدرس خریدار را به انبار می فرستد تا کالا را به آدرس مربوطه ارسال کنند. در این صورت مشخص است که دیگر نیازی به اجاره یک فضای خرده فروشی و استخدام کارمندان اضافه نیست.

خریداران احتمالا متوجه می شوند که با خرید اینترنتی دیگر هزینه های مربوط به مالیات را نمی پردازند. از آنجا که قانونگذاری برای اخذ مالیات از خریداران آنلاین پیچیده است، تعداد زیادی از فروشندگان آنلاین هزینه های مالیاتی مربوط به فروش کالا را به خریداران تحمیل نمی کنند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی