ارتباط بین کلمه کلیدی با محصول یا خدمتی که ارائه می دهید اهمیت بالایی دارد مثلاً اگر شرکتی در زمینه راهاندازی استخر شنا فعالیت دارد نباید فقط از کلمه استخر شنا استفاده کند، بلکه برای شانس بیشتر باید توضیح بیشتری بدهد، مثل کلمه «راهاندازی استخر شنا». عامل مهم دیگری که برای بهینهسازی کلمه کلیدی مناسب باید در نظر داشت جستجو بر اساس مکان است؛ یعنی در کلمه کلیدی به شهر یا مکانی که در آنجا آن کار انجام می شود اشاره کرد مثلاً «راهاندازی استخر شنا در تهران»
ابزارهای انتخاب کلیدواژه رایگان
Google Keyword Planner
یکی از این ابزارهای رایگان AdWords است که Google Keyword Planner نیز نامیده میشود. برای استفاده از AdWords باید یک حساب کاربری ایجاد کرد.
گوگل فهرستی از کلیدواژه های مرتبط به هم را که با کلمات دیگر رقابت میکنند را تهیه می کند. AdWords به شما کمک میکند که یک کلمه رقابتی را انتخاب کنید.
Google Trends
همان طور که قبلاً هم گفتیم یکی دیگر از ابزارهای رایگان گوگل Google Trends است. گوگل ترند این امکان را به شما میدهد که چندین کلمه کلیدی را وارد کنید و با توجه به مکان، تاریخ جستجو، دستهبندی فیلتر شود.
یکراه استفاده از گوگل ترند این است که وقتی شما بین انتخاب دو کلمه کلیدی برای یک موضوع در حال تصمیمگیری هستید، به شما کمک میکند تا تعیین کنید که کدام کلمه بیشتر مورد جستجو قرارگرفته است.
Keyword Tool.io
یکی دیگر از ابزارهای رایگان گوگل Keyword Tool.io است و برای استفاده از آن نیاز به یک حساب کاربری دارید. این ابزار یک ابزار جستجوی کلمات کلیدی ساده میباشد و فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط را بهصورت Autocomplete تولید میکند.
ابزارهای انتخاب کلیدواژه پولی
Term Explorer
این ابزار گزارش کاملی را در مورد هر لغت کلیدی در بازار میدهد. اطلاعاتی در صفحه موتورهای جستجو وجود دارد نظیر تعداد نتایج، اعتبار لینک و نمره اعتماد. این اطلاعات کمک میکند تا در مورد رقبا اطلاعات به دست بیاوریم و با استفاده از این ابزارها برای تحقیق روی دامنه، رتبه صفحه، لینکها، کلمات کلیدی مربوط بهعنوان، URL و هدر برای صفحات منحصربهفرد تحقیق کنید.
Moz's Keyword Difficulty Tool
با این ابزار میتوان 10 تا از برترین رتبهها را برای یک کلمه کلیدی پیدا کرد و با توجه به رنک فعلی آن کلمه به آن نمره سختی داد. با این کار میتوان فهمید چه اشخاص دیگری برای لغت موردنظر شما رتبهبندی قائل هستند.
SEMrush
این ابزار کمک میکند که بدانیم رقبای ما در چه رتبهای قرار دارند؛ یعنی بدانیم که چهکاری انجام بدهیم که از رقبای خود در صفحات جستجوی گوگل عقب نمانیم.